BEHANDELINGEN

De beste mondhygiëne bij onze praktijk in Groningen

Wij vinden het belangrijk dat u zich bij ons in de praktijk voor mondhygiëne te Groningen thuis voelt. Daarom besteedt Mondhygiëne praktijk Westerhoff veel aandacht aan de service aan onze klanten. Bij ons staat u namelijk centraal. Wij beschouwen de relatie met onze patiënten als iets persoonlijks. Niet in de laatste plaats omdat we meestal jarenlang in contact blijven met onze klanten.

Behandelmethodes

INTAKE BIJ EEN EERSTE BEZOEK

Afnemen van een medische anamnese.
Bij het eerste bezoek zal begonnen worden met het afnemen van een gezondheidsvragenlijst. Dit is belangrijk omdat in sommige gevallen voorzorgsmaatregelen genomen moeten worden voordat ik aan de behandeling kan beginnen. Het is ook prettig om een actuele lijst van medicijnen bij u te hebben. Dit is eventueel verkrijgbaar bij de apotheek.

Algemeen mondonderzoek en screening van het tandvlees.
Er zal een mondonderzoek plaats vinden. De bevindingen zullen besproken worden en aan de hand daarvan wordt een behandelplan opgesteld. Indien de kosten meer dan € 150,- zullen bedragen krijgt u een begroting mee.

PREVENTIEVE

Preventie is een belangrijk onderdeel voor uw mondverzorging. Voorlichting en adviezen over mondgezondheid vallen hier onder. Meestal volgt hier een controle op en een uitgebreide gebitsreiniging.

CURATIEVE behandeling

Behandeling van tandvleesontstekingen, dit wordt meestal in een aantal zittingen gepland.

• Eventueel aanvullend onderzoek; bacterieel onderzoek
  • Behandeling van halitose (slechte adem)
  • Reiniging en polijsten van protheses met behulp van de techniek van magnetische naalden (sympro)
  • Reiniging en adviezen voor verzorging van implantaten

ULTRASOON

Tandvleesbehandelingen kunnen bij sommige patiënten wat pijnlijk zijn afhankelijk van de ernst van de ontsteking. Om deze behandelingen voor de patiënten zo comfortabel mogelijk te maken wordt er in de praktijk ook wel gebruik gemaakt van een Ultrasoon tandsteenapparaat. Er wordt gewerkt met trillende hoogfrequente ultrasone tips. Hierdoor wordt minder worteloppervlak beschadigd en is de behandeling minder pijnlijk.

LICHTDESINFECTIE (fotosan)

Er bestaat tevens de mogelijkheid een behandeling te ondergaan met een nieuwe tandheelkundige methode volgens het PAD-principe (Photo Activated Disinfection) ofwel desinfectie door licht.
Het PAD-principe is niet alleen effectief tegen bacteriën, maar ook tegen andere micro-organismen zoals virussen en schimmels.
Deze methode kan worden ingezet bij ontstekingen van het tandvlees, aften, koortslip en andere problemen van de weefsels in en rond de mond.

BLEKEN

Er worden 2 methoden gehanteerd.

• De thuisbleekmethode, waarbij middels afdrukken in de thuissituatie kan worden gebleekt.
  • De bleekmethode in de praktijk, hier wordt vaak in 2 tot 3 sessies van 15 minuten de tanden gebleekt tot het gewenste resultaat.
  • In beide gevallen wordt het bleekproces begeleid.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail